Zabudli sme, že povýšenosť sa odjakživa trestala sama. Lebo pýcha vždy predchádza pád.

Keď britský návrhár John Galliano na svoje prehliadky použil namiesto krásnych modeliek ľudí trpaslíkov, obrov,  kurtizány aj šašov, nezískal ovácie. Veselosť na predvádzacom móle bola vyhodnotená ako jarmočný jav. Rozjuchané výrazy vraj evokujú lacnú módu dostupnú každému. A tu je zakopaný PES!!!!!! Všetko sa podriaďuje čarovnému slovu biznis.  A ten módny chce zarábať veľa. Teda predávať draho. V reklame na šampón za pár eur nech sa dievčatá smejú od ucha k uchu, ale pri šatách za desať platov sa vyžaduje pyšná maska šľachtičnej. Sladký úprimný úsmev, ktorý nás odlišuje od zvieracej ríše, jednoducho marí dobré obchody.  Tváre bez úsmevu naopak dávajú najavo od hlavy po päty „Nie som lacná korisť!“ Čím drahší a značkovejší je produkt, tým musia modelky zahrať viac povýšenosti, odmeranosti a nadutosti. Predávajú  2 v 1, šaty aj pocit výnimočnosti. Tento trend paradoxne pomáha aj v bežnom živote. Túžba po úspechu a závisť majú k sebe totiž prekvapivo blízko.

P.S.

Čím viac ignorujeme okolie, tým nám závidia viac!  Nech! Nadutosť pomáha zvyšovať EGO a pocit výnimočnosti. Ale pozor… Je to hra len pre silné povahy. Závisť je negatívnejšia energia ako nenávisť. Môžu ti začať padať vlasy… -:)